הוא ילד מלא פוטנציאל.
את מורה מוכשרת ומומלצת, עם קבלות.
אבל את מוצאת את עצמך שוברת את הראש כל פעם מחדש מה לעשות עם הילד ההוא שעדיין שובר את השיניים ושובר לך ולהורים את הלב.
את רוצה לקדם אותו באמת.
את מכירה ה כ ל ועדיין, איתו כלום לא עובד.
רבקה ויסמן, מפתחת השיטה הנוירו-קוגנטיבית
שחוללה מהפך אדיר בתחום לקויות הלמידה, מציגה:
תכנית דיגיטלית למורות בהוראה מתקנת, המקנה לך את כל הכלים
ליצירת שינוי אמיתי במעבד הפונולוגי במוחו של התלמיד.
❗ כ 80% מבעיות הקריאה מקורן במעבד הפונולוגי במוח.
❗ מורות ומורים רבים מדווחים כי הם לא מרוצים מהתקדמות התלמידים.
❗ תרגילים המתבצעים על המסך מוכחים כפחות אפקטיביים על המוח, כי הם לא מפעילים את האזורים החשובים במוח האחראיים על הקריאה.
❗ רוב התלמידים יעברו אבחון רק בתחילת התהליך ועל פיו תיקבע תכנית העבודה מולו, בעוד שמצבו משתנה בממוצע בכל חודשיים והתכנית חייבת להתעדכן בהתאם לכך.
זה פשוט כשמבינים את זה:
👍 כשהילד עובר אבחון בכל לשלב מחדש – זה מאפשר לנו להגביר
את קצב העבודה איתו ולסנן תרגול מיותר.
👍 שיטת התרגול המדורג מאפשרת לנו למתוח את יכולותיו של התלמיד בכל
פעם, על בסיס היכולות החדשות שנבנו.
👍 עבודה מבוססת מוטיבציה וחווית הצלחה גורמת לתלמיד להתמיד ולהגביר קצב.
👍 תרגול המסנכרן בין שתי האונות במוח, מעביר את פעולת הקריאה מפעולה מודעת ומחושבת שגורמת ל"שבירת שיניים" – לפעולה אוטומטית שלא מצריכה את מאמץ החישוב.
את כל אלו בדיוק השיטה הנוירו-קוגניטיבית עושה.
הופכת את הקריאה לאוטומטית ומהירה במינימום זמן ובמקסימום סיכויי הצלחה.
מבין חמשת המעבדים, התכנית זה "זה קורה הוא קורא"
מתמקדת במעבד הפונולוגי, האחראי לרוב בעיות הקריאה.
התכנית מקנה לך את כל הידע והכלים,
כולל סט רחב של עזרים ליצירת יכולות חדשות במוחו של התלמיד,
כך שהוא יוכל לקרוא בשטף בתוך שבועות ספורים!
❌ בלי להיתקע כל פעם מחדש
❌ בלי שינון מיותר ולא יעיל
❌ בלי לשכנע אותו לעבוד בבית או להגיע לשיעור
❌ עם הרבה ביטחון ועוצמה שלך המשרה רוגע מול הילד,
מול ההורים ומול הצוות.
מבין חמשת המעבדים, התכנית זה "זה קורה הוא קורא"
מתמקדת במעבד הפונולוגי, האחראי לרוב בעיות הקריאה.
התכנית מקנה לך את כל הידע והכלים,
כולל סט רחב של עזרים ליצירת יכולות חדשות במוחו של התלמיד,
כך שהוא יוכל לקרוא בשטף בתוך שבועות ספורים!
❌ בלי להיתקע כל פעם מחדש
❌ בלי שינון מיותר ולא יעיל
❌ בלי לשכנע אותו לעבוד בבית או להגיע לשיעור
❌ עם הרבה ביטחון ועוצמה שלך המשרה רוגע מול הילד,
מול ההורים ומול הצוות.
מפתח אמיתי ליצירת יכולות חדשות במוחו של התלמיד.
ביטחון בכל שיעור שאת עושה איתו עבודה נכונה ומקדמת.
יכולת וביטחון לתת פידבק מקצועי להורים בכל שלב ושלב.
יכולת וביטחון לתת פידבק מקצועי להורים בכל שלב ושלב.
חיסכון של מאות ואלפי שעות עבודה לפני ואחרי השיעור.
חוויית הצלחה לתלמיד ומוטיבציה להמשך העבודה.
הורים רגועים שסומכים עלייך והופכים לממליצים.
מוסדות שרוצים אותך ומפנים אלייך.
מקצוענות המקנה לך יכולת לגבות יותר שכר ותשלום.
למורות העוסקות בהקניית הקריאה ורוצות לשדרג משמעותית
את יכולותיהן ואת ההישגים שלהן בתחום, לחסוך זמן יקר של הכנת שיעורים,
לבנות ביטחון וסמכות ולהרוויח הרבה יותר.
כשכמעט כל ילדות הכיתה התחילו לשיר את שירי מסיבת הסידור וכבר הצליחו לקרוא מילים ומשפטים,
אמא של מיכל התחילה לדאוג.
מיכל לא הצליחה לקרוא מילה אפילו בקמץ ופתח. היא הכירה את האותיות ואת התנועות,
אבל כשהיא ראתה מילה שלמה – הכל נעלם והשתבש.
מיכל קראה את אחת ההברות במילה ולא הצליחה לצרף הברה הברה לפי הסדר למילה.
המורה אביגיל להוראה מתקנת בבית הספר, הרגיעה גם את האם המודאגת וגם את המורה.
"הכל בסדר עם מיכל המתוקה והחכמה. לפי השיטה הנוירו-קוגניטיבית של רבקה וייסמן,
בסה"כ לא התפתח אצלה עדיין המעבד הפונולוגי במוח. וזה קורה גם לתלמידים מבריקים.
אנחנו נעבוד על זה לפי השיטה ותשכחו שזה בכלל היה".
המורה אביגיל המסורה למדה עם מיכל שלש פעמים בשבוע ועד מסיבת הסידור מיכל כבר ידעה
לקרוא מילים ומשפטים בתנועות קמץ, פתח חיריק וחולם.
עד פסח כבר ידעה בכל התנועות ולקראת סוף השנה מיכל סיימה בהצלחה את הקריאה כמו בנות גילה.
מיכל הצליחה לקרוא סיפור בכל התנועות במהירות של 40 מילים בדקה –
הכמות המתבקשת, וכל זה באופן מדויק ועם הבנה מלאה של הטקסט.
קצת לפני הבר מצוה, חיים כבר לא נשם מלחץ.
גם הוא וגם הוריו עדיין לא ידעו איך הוא יקרא בתורה.
נכון, הוא קורא, אבל כאשר הוא מגיע למילים מסוימות – הוא פשוט נתקע.
בכלל, הוא לא אוהב לקרוא וכמעט לא מוכן לקרוא בקול.
אז איך יעלה לתורה? ואיך הוא יקרא בתורה?
מנהל התלמוד תורה הפנה את הוריו למכון של רבקה ויסמן:
"זו תמיד התחנה הסופית של כל אלו שהתקשו בלי הסבר".
באבחון שנערך לחיים גילתה רבקה שתהליכי עיבוד מידע פונולוגיים התפתחו אצלו אך רק במילים קצרות,
כמו פרח, גינה וכד'.
משחק במילים המורכבות יותר, כמו הברות במילה שוואים כמו תרנגולות,
עגבנייה, אפרסקים. כאן טמון הקושי.
בשלב הזה המעבד הפונולוגי לא התפתח, לכן לא פלא שבאבחון חיים קרא 140 מילים בדקה (קצב מצוין),
אך את כל המילים הארוכות הוא פשוט דילג ובכלל לא קרא אותן.
בשיטה של "גם אני יכול לקרוא" יש דירוג לכל תהליך למידה. בעבודה עם חיים במכון,
הדגש הושם על תוכנית 'המבנים השפתיים' בקבוצות התואמות למילים מורכבות,
כדי לפתח לחיים את תהליכי עיבוד מידע פונולוגיים במבנים השפתיים הגבוהים.
תוך שלושה חודשים חיים קרא במהירות תואמת גיל את כל המילים בסיפור ובתהילים,
גם את המילים הארוכות והמורכבות מכמה הברות ושוואיים.
בבר מצוה חיים כבר קרא רהוט ועלה לתורה בביטחון כשהוא מאושר ושמח.
מורה חדשה נכנסה לבית הספר במרכז ירושלים,
"המורה מירי שמענו עליך המלצות בלי עין הרע… הבנו שאת מעולה עם ילדות מתקשות.
יש לנו בכיתה ג' ילדה שניסינו לעזור לה כל כך הרבה, אבל היא קוראת בקצב קריאה שאפילו לא מתאים לסוף כיתה א'. התלמידה אפרת קוראת 13 מילים בדקה וזה כבר מתחיל לייאש אותנו".
אחרי חודשיים שמירי לימדה בבית הספר הזה, היא מתקבלת בקריאות התפעלות ותפיכות שכם:
"את קוסמת. איך את עושה את זה?? איך קדמת את אפרת איך הצלחת לעשות בחודשיים,
מה שאחרות לא עשו בשנתיים היא קוראת כמו ילדה בכיתה ד', מעבר לקצב של בנות גילה!"
מירי ברוב ענווה סיפרה שהסוד טמון בשיטה של רבקה וייסמן, הנוירו-קוגניטיבית,
אותה רכשה וניכסה לסל הכלים שלה.
"זה פתח לי את העיניים. מאז שאני משתמשת בה, הפכתי להיות קוסמת ומבוקשת… מסתבר שהיה שווה.
התוכנית שלה לפיתוח המעבד הפונולוגי "המבנים השפתיים" מחוללת קסמים
תוכנית המבנים השפתיים- זהו הסוד שחולל את הקסם אצל אפרת באופן ספיציפי.
כשנתנאל סיים כיתה ז – רמת השגיאות שלו היתה 60% בדקה,
מה שממש לא איפשר לו להתקדם בלימודים כמו שאר בני גילו.
זה כאב, כי הוא כל כך מוכשר וחכם.
הכי מתסכל היה שהוא כבר בילה אלפי שעות במצטבר במהלך השנים, אצל מורות ומכונים במגוון שיטות.
כשהגיעו למכון "גם אני יכול לקרוא" של רבקה וייסמן בשיטה הנוירו קוגניטיבית,
נערך לו אבחון יסודי ומקיף בו גילתה רבקה עיכוב התפתחותי בתהליכי עיבוד מידע פונולוגיים.
לנתנאל הותאמה תכנית אישית במכון. תוך חודש השגיאות פחתו רק 38% מילים שגויות בדקה.
עוד חודש עבר וכמות השגיאות פחתה ל- 22%.
בתוך חמישה חודשים בלבד, ההורים של נתנאל ישבו מאושרים ולא מאמינים.
הם שמעו את נתנאל כשהוא קורא רהוט ומדויק בעיניים בורקות.
"איזו הקלה לראות אותו בעניינים, לומד כמו כולם וחולם על מה יעשה כשיהיה גדול"
הכירי את השיטה פורצת הדרך של מכון גם אני יכול לקרוא
🚀שהצליחה להקפיץ משמעותית תוצאות של תהליכי הוראה מתקנת.
🏅שהפכה למבוקשת במיוחד בקרב מנהלי מוסדות
שהצליחה להתגבר על המכשול הגדול ביותר:
חוסר שיתוף פעולה מצד התלמידים –
דרך סדרת תרגילים חווייתית המושתתת על היכולות הקיימות של התלמיד
ומקנה לו חוויות הצלחה בכל שיעור מחדש.
השיטה הנוירו - קוגניטיבית מתבססת על 2 עקרונות:
1. המוח שלנו גמיש, ודרך אימון ותרגול נכונים, אנחנו מסוגלים לשפר את היכולות שלו
ולהביא אותן מהרמה הנמוכה ביותר, עד ל100% תפוקה.
2. כל תרגול שיצור שילוב וסנכרון בין שתי האונות במוח
ייצר לנו הרבה יותר תוצאות, והרבה יותר מהר.
עקרונות שכשהם מיושמים בשטח, מעלים אותה בכמה רמות מעל שיטות אחרות
והופכים אותה לשיטה היחידה עם 100% הצלחה!!!
וכך אנו מיישמים אותם:
🎯 התמקדות בחוזקות של התלמיד כדי להעניק חוויית הצלחה.
🧠 פיתוח של כל 5 המעבדים המוחיים ולא רק של המעבד הפונולוגי, כדי לספק לו חיזוק ותמיכה.
💥 תרגילים יצירתיים ומקוריים שיוצרים עניין וסקרנות לפתור אותם.
♟️ תרגול מדורג שמאפשר התאמה אישית של התהליך לכל תלמיד ולשלב בו הוא נמצא.
🎲משימות הבנויות לא רק על שינון, אלא על הפעלת מיומנויות חשיבה
המחדדות את יכולות ההבנה בכל תחום, לא רק בקריאה.
מכון "גם אני יכול לקרוא" מטפל כבר למעלה מ 16 שנים בלקויות למידה, בעיות קריאה,
כתיבה והבנת הנקרא בשיטה הנוירו – קוגניטיבית שייסדה רבקה וייסמן,
מאבחנת דידקטית מוסמכת ומחברת ספרי עזר רבים בתחום.
ברוך השם, מעל ל 98% מהתלמידים לא היו צריכים לנסות שיטה נוספת לאחר שהיו במכון.
(תופעה מוכרת של ניסוי ותהייה אותה נאלצים הורים רבים לעבור)
99% מהתלמידים קוראים באופן שוטף, בכיף ובהנאה.
המכון זכה בס"ד אף להעביר ילדים מחינוך מיוחד ומכיתות קטנות לחינוך רגיל –
שם הם מצטיינים כיום.
השיטה הנוירו – קוגניטיבית מתייחדת בכך שגם התלמידים הכי מתקשים שכולם התייאשו מהם –
מצליחים לקרוא, לא פעם אף יותר מהממוצע בגילם, וזאת הודות לכך שהיא פותחת ערוצים חדשים
במוח ומפתחת בו מיומנויות חדשות בכל המוקדים האחראיים ללקויות השונות.